![]() |
PIEMIŅAS VAKARS JURIM ZIEMELIM |
|
| 2009. gada 4. februārī Latvijas Kara muzeja konferenču zālē notika piemiņas vakars mūsu draugam un cīņu biedram Jurim Ziemelim. Pasākumā piedalījās ap 200 cilvēku, tostarp viņa māsa, radi un dzimtā Bārbeles pagasta ļaudis. Divi no klātesošajiem – latvietis Ints Cālītis un igaunis Marts Nikluss – bija to drosmīgo Baltijas valstu brīvības cīnītāju skaitā, kuri 1979. gadā kopā ar Juri Ziemeli parakstīja 45 baltiešu memorandu – viņu dzīves vienu no vissvarīgākajiem dokumentiem. |
||
| Lasīt tālāk »» |
||
| CĪNĪTĀJS PAR LATVIEŠU TAUTAS TIESĪBĀM - JURIS ZIEMELIS |
LIETUVAS VALSTS ORDENIS JURIM ZIEMELIM |
|
| „Visa viņa dzīve līdz pat pēdējam brīdim ir bijusi saistīta ar cīņu par latviešu tautas tiesībām. Šī cīņa Jurim Ziemelim bija ļoti personīga – tajā viņš ielika visu savu spēku, visas savas zināšanas, visas savas jūtas.”Pāvils Brūveris, žurnālists, brīvības cīnītājs, bīskaps |
![]() |
Atzīmējot Eiropas Parlamenta rezolūcijas “Par situāciju Igaunijā, Latvijā un Lietuvā” pieņemšanas divdesmitgadi, Lietuvas prezidents ir apbalvojis Lietuvas un ārvalstu pilsoņus, kas 1979. gadā parakstīja 45 baltiešu memorandu. Latvijas Vēstnesis, 18.03.2003 |
| Lasīt tālāk »» |
Lasīt tālāk »» |
|
| VIDEO | ||
![]() |
• Helsinki-86: 1987. 14.jūnijs un 23. augusts • Ieva Akuratere - “Palīdzi, Dievs, visai latviešu tautai” • June 17, 1989. Mass demonstrations in Riga against Soviets |
|
| |
||
| JURA ZIEMEĻA BIOGRĀFIJA
|
TAS IR NOTICIS – RĪGĀ BŪS JURA ZIEMEĻA IELA! |
|
![]() |
Rīgas Dome, ņemot vērā rīdzinieku ierosinājumus, tajā skaitā arī Jura Ziemeļa radinieku un draugu iesniegumu, 2009. gada 27. janvārī pieņēmusi lēmumu piešķirt vienai no Rīgas jaunveidojamajām ielām Jura Ziemeļa vārdu. Tas būs vesels brīvības cīnītāju, patriotisko darbinieku un militārpersonu vārdos nosaukts pilsētas mikrorajons: Teodora Spādes iela, Eduarda Berklava iela, Ulda Ģērmaņa iela u.c. Pievienotie dokumenti sniedz pilnu ieskatu par šo patīkamo ziņu. |
|
| Lasīt tālāk »» |
Lasīt tālāk »» |
|
| MIRUSI – IEVA VĀNE – 1944.g.16.10. – 2009.g.24.04 |
IEPRIEKŠĒJIE RAKSTI:
|
|
| Š. g. 24. aprīlī pēc ilgas un smagas slimības no mums šķīrās Jura Ziemeļa māsa Ieva Vāne.Pat pēdējās dzīves stundās Ieva Vāne spēja sirsnīgi uzsmaidīt un izrādīt dzīvu interesi, par darbiem, kas tiek turpināti viņas brāļa, brīvības cīnītāja piemiņas spodrināšanā.Izsakām līdzjūtību Ievas Vānes ģimenei un tuviniekiem un skumju brīdī noliecam galvas īstas latvietes piemiņai. | • H86 Rīgas nodaļas memorands • 45 Baltiešu Memorands • Cilvēktiesību aizstāvēšanas grupas Helsinki-86 oriģināldokumenti • Jura Ziemeļa pēdējās publiskās runas • TAUTAS ATMODAI 20 GADI (1987 – 2007) • Domājot par tiem, kas Latvijas dēļ tika lauzti un palika nesalauzti • Grupas Helsinki-86 Memorands • Vīrus, kuru kapus aizber ar rokām, neaizmirst • Gunārs Astra nebija disidents • Iepazīstam Jura Ziemeļa dzīvi • Jāatceras aizgājušie varoņi • Konstantīns Pupurs: emigrācija bija drausmīga kļūda |
|
| Lasīt tālāk »» | ||
Atmiņas
Šī mājaslapa ir veltīta atmiņām
par mūsu tautas brīvības cīnītāju Juri Ziemeli,
kurš savas pārliecības, nostājas
un rīcības dēļ par brīvu Latviju samaksāja ar 24 gadiem
Sibīrijas čekas nometnēs un izsūtījumā.
Glabāt atmiņas – tas ir mūsu kopējais parāds aizgājušajiem.
Ja arī Tev ir atmiņas par Juri Ziemeli, tad dalies ar tām,
sūti mums, un tās kļūs pieejamas visiem.
Lai atceramies – par tiem, kuru vairs nav mūsu vidū,
runājam vislabāko, vai neko.
Anta Bergmane, Jānis Rožkalns, Jānis Vēveris
Viesu grāmata
Katrs šīs piemiņas un vēstures liecību lapas apmeklētājs var atstāt savu ierakstu vai komentāru Viesu grāmatā, bet to darot tiek lūgts ievērot cieņas pilnu attieksmi pret saviem tautiešiem un mūsu tautas vēsturi. Neētiski komentāri tiks izdzēsti.
Administrators: JR
Kontakti: atmodasatminas@inbox.lv
![[S] juris-ziemelis [S] juris-ziemelis](http://jurisziemelis.files.wordpress.com/2008/12/s-juris-ziemelis.gif?w=150&h=225)
![[S] ordenis [S] ordenis](http://jurisziemelis.files.wordpress.com/2008/12/s-ordenis.jpg?w=71&h=140)
![[S] jaunumi [S] jaunumi](http://jurisziemelis.files.wordpress.com/2008/12/s-jaunumi.jpg?w=269&h=52)
![[S] biografija [S] biografija](http://jurisziemelis.files.wordpress.com/2008/12/s-biografija.jpg?w=272&h=184)
Prieks redzēt, ka kaut kas būtisks tiek darīt, lai saglabātu atmiņas, apkopotu un nodotu tālāk jaunajai paaudzei.
Cerams, ka caur šo mājaslapu notiks rosība arī veco brīvības cīnītāju rindās un mēs varēsim kaut kur regulāri tikties.
Comment by J. | Novembris 17, 2008
Pirmā bezdelīga, super! Ir ko palasīt un ko atcerēties. Žēl protams, ka ne pirms 10 gadiem…
Bet, kādēļ neviens nekomentē, vecie cīnītāji par brīvi neprot vai kas?
Comment by Gints | Novembris 24, 2008
Jā, 14. jūnijs paliks neaizmirstams notikumus līdz mūža vakaram katram, kam palaimējās tur būt. Ar interesi izlasīju Rožkalna referātu par to vasaru. Ir ko atcerēties. Kā būtu, ja organizētu visu tās vasaras dalībnieku saietu?…
Comment by Juris K. | Novembris 24, 2008
Juri Ziemeli atceros, viņa runas bija izcilas, vienkārši saprotamas, mierīgas. Bet, esmu šokēta – 24 gadi gulaga nometnēs, kā TO var izturēt?
Paldies par šo informāciju, to īpaši jālasa mūsu jaunatnei, studentiem.
Comment by Ieva | Novembris 24, 2008
Daudz ko jaunu esmu uzzinājis par Juri Ziemeli šajā mājas lapā! Paldies Jums, ka izveidojāt šādu mājas lapu!
Comment by Raitis | Novembris 25, 2008
Ideja par “visu 1987. gada vasaras dalībnieku saietu” ir ineteresanta un apspriežama.Paldies! Jāpadomā. Varbūt vasarā to var savienot ar kaut kādu vēl citu pasākumu?
Ko par to domā tauta?
Comment by admin > Jurism K. | Novembris 25, 2008
Satikties ar tā laika ļaudīm būtu svētīgi, es tad studēju Rīgā, kaut ko tik saviļņojošu neesmu vairs piedzīvojis. Tur bija tik bagāta izjūstu buķete – bailes, cerības, sajūsma, uzvaras prieks, risks, solidaritāte, gandarījums utt. Bet, vai mēs tagad paši neesam mainījušies? Vai ir kaut kas vēl palicis, izdzīvojis no tā laika īstuma? Šodienas tuksnesī.
Paldies par šo lapu, vismaz kaut kas.
Comment by kuldīdznieks | Novembris 25, 2008
Šodienas NRA ir ļoti labs raksts:
Ināra Ostrovska (tagad Izgl. un Zin. ministres padomniece), TAUTA, VALSTS UN DEMOKRĀTIJA.
Diemžēl neatradu NRA mājaslapā.
Comment by admin | Novembris 25, 2008
Neatkarīgā rīta avīze:Pilsonis un patriots (2008.02.09.)
02.20.08-16:25:53
http://www.lzs.lv/?menu_id_s=bvde7f&sub_m=0&r_id=370
/Ināra Ostrovska/
Comment by Tālis | Novembris 26, 2008
kuldidzniekam – tad,kad mes sapratīsim,kas ir kas un kurā brīdī esam kļūdījušies, tad arī izrādīsies, ka esam garā stipri un spejam atsķirt graudus no pelavām.
Comment by Irena | Novembris 26, 2008
Pateicoties šai mājas lapai uzzināju, ka kaimiņu valsts apbalvo mūsu varoņus, bet vai esat interesējušies,kāpēc LATVIJA to nav darījusi? Bet varbūt tomēr ir? Vai tā būtu sakritība,ka tie drosmigakie tādi slimīgi bijusi un spēka gados mūs atstājuši.
Man būtu interese vai notiek izmeklēšna par H.Lāma pazušanu vai arī par Jāņa Rības slepkavību?
Comment by Elita | Novembris 26, 2008
Elitai – LV likumi par valsts apbalvojumiem neparedz to pasniegšanu pēc nāves, tā ir viena, formālā, puse. Būtiskā – pie mums politiskā elite joprojām ir ar sarkanu ietekmi, tādēļ brīvības cīnītāju nopelni tiek atzīti ļoti negribīgi un parasti vairāk piespiedu kārtā. Diemžēl.
H.Lāmu cik zinu meklēja Interpols, laikam pēc 3 gadu neatrašanas cilvēks tiek pasludināts, kā bezvēsts prombūtnē.
Comment by admin | Novembris 26, 2008
Tas labais raksts no Ināras Ostrovskas atrodams arī sekojošā adresē:
http://www.lzs.lv/?menu_id_s=bvde7f&sub_m=0&r_id=815
Viņai ir arī cic labs, šis te:
Pilsonis un patriots
Valsts un patriotisms. Kas tad ir pilsonis un kas – patriots? Vai var būt viens bez otra?
Protams, ka var – ir pilsoņi, kuri nav Latvijas patrioti, un ir nepilsoņi, kuri ir patrioti.
Var teikt, ka pilsoņa apziņa ir vairāk aizpildīta ar sava personīgā labuma gūšanu, pareizāk sakot, ar valsts izmantošanu personīgā labuma gūšanā. Patriota apziņā arī tas ir, bet ir arī kas cits, patriota apziņā ir arī rūpes par savu valsti, par tās veidošanu, celšanu, saglabāšanu un aizsargāšanu. Pilsoņa dalību valsts pārvaldē var izteikt ar domu: “Balsošu par to, kurš bļaus skaļāk, solīs vairāk un pēc iespējas drīzāk.” Patriotam šī doma arī nav sveša, bet te iejaucas viņa patriotisms un uzdod jautājumu: “Bet, ja dodot man šos labumus, tiks nodarīts kaitējums manai Tēvzemei, tiks sagrauta mana valsts, tiks noplicināta mana tauta?” Tomēr galu galā patriots izvēlas balsot par tiem, ar kuriem kopā viņš var celt, stiprināt un sargāt savu valsti. Jo tā ir viņa, patriota valsts, nevis “šī valsts”. Pilsoņa attieksme pret valsti ir pārsvarā patērējoša, bet patriota attieksme ir pārsvarā radoša.
Katram, kura apziņā mīt patriotisms, ir jāsaprot, ka aiz viņa stāv Latvijas patriotu paaudzes, kas loloja domu par Latvijas valsti, dibināja to, cēla un stiprināja, glabāja to sirdī, dzīvojot zem svešas varas, un atjaunoja. Neviens mūsu vietā nenostiprinās, nesaglabās, necels un nesargās mūsu valsti! Neviens mūsu vietā nelolos mūsu Tēvzemi! Neviens mūsu vietā nedos mūsu bērniem šo apziņu par sevi kā patriotu.
Mēs varam būt pēdējie, varam pārraut šo ķēdi, nodot tos, kas bija pirms mums, varam neatstāt patriotismu mantojumā mūsu bērniem. Varam palaist vējā to, ko esam mantojuši no senčiem, bet mēs arī varam kļūt par posmu ķēdē, par pakāpienu, uz kura pakāpsies nākošās patriotu paaudzes.
Izglītības iestādēm vajag audzināt mūsu bērnus gan par pilsoņiem un gan par patriotiem, protams, arī par profesionāļiem, pats par sevi saprotams. Ir jāpanāk, lai bērni saprastu, kas patiesībā ir Tēvzeme, valsts un tauta, kas ir patriots un patriotisms. Patriotisms un valstiskums, bez tiem valsts tiks sagrauta. Patriotisms kā valstiskuma stiprināšana, sabiedrības saliedēšana. Profesionālisms bez patriotisma ir bīstams valstij un sabiedrībai. Atstāt novārtā patriotismu, nozīmē atstāt novārtā savu Tēvzemi.
Un vēl ļoti svarīga ir valsts loma demokrātijas pastāvēšanā. Pazīstamais amerikāņu filozofs un politologs, Rand Corporation analītiķis Frensiss Fukujama ir teicis: “Valsts ir nepieciešama, lai iegūtu demokrātiju.” Tas ir skaidrākais un īsākais formulējums, kas parāda valsts lomu mūsdienu demokrātiskā pasaulē.
Ir valsts – ir demokrātija! Nav valsts – nav demokrātijas! Jo stiprāka ir demokrātiska valsts, jo stiprāka ir demokrātija, jo vājāka tā ir, jo vājāka demokrātija.
Patriotisma loma valstiskuma stiprināšanā ir neapšaubāma, tikpat neapšaubāma tā ir demokrātijas stiprināšanā.
Patriotisms ir viena no pilsoņa galvenajām īpašībām, tas nepieciešams gan deputātam, gan prezidentam, gan premjeram, gan ministram, gan tiesnesim, gan prokuroram, gan policistam, gan skolotājam, gan ārstam, gan uzņēmējam, gan strādniekam.
Rūpēties tikai par labklājību ir stipri par maz, lai būtu savas Tēvzemes patriots, lai saglabātu savu Tēvzemi, savu valsti. Cilvēks nedzīvo no maizes vien. Varai tiecoties tikai pēc labklājības, zaudēsim savu Tēvzemi, savu valsti un savu tautu. Tikai un vienīgi par labklājību, bez garīguma, bez patriotisma, bez nacionālām valstīm, bez tautām rūpējas globālisti. Vai to var uzskatīt par labklājību?
Vai var uzskatīt par labklājību tiekšanos pēc neierobežota materiālā patēriņa, neskatoties uz ierobežotajiem planētas resursiem? Tiecoties pēc šādas labklājībais, mūsu planēta Zeme sen vairs nav labklājīga. Vai ir iespējama indivīda, sabiedrības un valsts labklājība uz nelabklājīgas planētas? Protams, nav.
Pasaules pilsoņu patērējošā attieksme pret savām valstīm, savu planētu ir novedusi mūs šādā nelabklājīgā stāvoklī. Agri vai vēlu viņiem būs jāpārskata un jāierobežo savas vēlmes gūt materiālo patērētāju baudas. Jo vēlāk tas notiks, jo lielāks posts tiks nodarīts mūsu planētai.
Bija, ir un vienmēr būs nepieciešami patrioti, lai mēs visi izdzīvotu, lai sargātu un stiprinātu mūsu valsti un tautu, lai saglabātu visu mūsu planētu.
Ināra Ostrovska
Izglītības un Zinātnes ministres padomniece
NRA, 2008.02.09
Comment by AldisB. | Novembris 28, 2008
Ostrovskas patriotiskais raksts ir spīdošs, to vajadzētu izplatīt jaunatnei, lai neaizmirst savus pienākumus pret savu valsti un tautu.
Comment by kuldīdznieks | Novembris 29, 2008
Padomju laikā tiku piedalījies Neatkarības kustības akcijās un tagad ineteresē, kā un kur varu dabūt pretošanās kustības apliecību un kas tam statusam nāk līdzi? Varbūt kāds ir lietas kursā?
Comment by Viesturs | Decembris 1, 2008
Viesturam – NACIONĀLĀS PRETOŠANĀS KUSTĪBAS DALĪBNIEKA apliecību var saņemt, to pieprasot savā pašvaldībā. Kad tā ir iegūta, tad jāgriežas Aizsardzības ministrijā, kur tad tiek piešķirta ikmēneša pensija 50,- Ls apmērā.
Centīšos tuvākajā laikā sagatavot sīkāku materiālu par to, kā tas viss darāms. Bet tikmēr var droši griezties katrs, kam liekas, ka tāds statuss pienākas savā pašvaldībā un viss notiks.
Comment by admin | Decembris 3, 2008
Bez tam, kā represētā tāpat arī pretošanās kustības dal. apliecība (jo cik saprotu, tās ir ar vienādu statusu) dod tiesības braukt pilsētu un starppilsētu satiksmē par brīvu.
Comment by Marga | Decembris 4, 2008
Paldies mājas lapas veidotājiem par Jura Ziemeļa piemiņas iemūžināšanu un ieskatu viņa cīņā par Latvijas brīvību un mūsu tautas nākotni. Šodienas Latvijā oficiālā trešās atmodas vēsture ir vienpusēja un tendencioza. Jura Ziemeļa dzīve un darbība pieder pie tās noklusētajām lapaspusēm. Mēs varam tikai minēt, kāda varētu būt trešā atmoda, ja viņš nebūtu pāragri no mums aizgājis jau tās sākumā. Viņa aizsāktais mums kopīgi jāturpina.
Comment by Zigurds | Decembris 7, 2008
Ļoti būtu nepieciešami, ka tiktu noorganizēts kāds klubiņš, kur ik vakaru varētu aiziet, pasēdēt, iecert kādu kafiju un satikt savus cīņu biedrus. Vai tad nevar kaut ko izdomāt?
Comment by Ieva | Decembris 7, 2008
Izdomāt jau var, tikai vēl vajag klāt pie labām domām bišku naudiņu un kārtīgu darba komandu, kura gribētu un varētu tādu projektiņu pacelt.
Jāatrod mājīgu vietiņu, tad investīcijas jāsadabū, kas šajā krīzes laikā būs grūta lieta, bet ja labi grib, tad jau visu ko var dabūt gatavu.
Varbūt kādam jau ir kas vairāk par labām domām?
Comment by JR | Decembris 11, 2008
LŪDZU UZMANĪBU!
Sakarā ar Jura ZIEMEĻA 20 gadu miršanas gadadienu, sestdien, 27. decembrī, plkst. 14.00, 1 Meža kapos pie Jura Ziemeļa kapa notiks piemiņas brīdis.
Piedalīsies: māc. Guntis Kalme, Aivars un Ieva Lapšāni, un bijušie Jura Ziemeļa cīņu biedri.
Pulcēšanās pie 1 Meža kapu kapličas 13.50.
Aicināti piedalīties visi, kam ir vēlēšanās pagodināt ar savu klātbūtni Jura Ziemeļa piemiņu.
Comment by admin | Decembris 26, 2008
Lapa ir jauna , bet ienācēju netrūkst. Tas vieš cerības…
Man aizdomāties lika Jura Ziemeļa pravietiski teiktais , ka pēc komunisma sagrāves mūsu tautu var piemeklēt jauna , nāciju pazemojoša ideoloģija.
Domāju , ka tas jau ir noticis fakts. Rodas tikai jautājums – ja tas ir noticis , tad vai mēs drīkstam vienaldzīgi noskatīties kā Latvija grimst?!
Comment by Aivars Lapšāns | Decembris 29, 2008
Mūsu valsts tiešām ir dziļā morālā un saimnieciskā krīzē, pat grūti uzstādīt diagnozi, kur īsti ir tās pamatproblēmas? Kā tu domā, kas tad tieši ir tā “jauna , nāciju pazemojoša ideoloģija.”? Sorosoīdi vai?
Comment by Andris ... AL | Decembris 29, 2008
Šo ideoloģiju varētu nosaukt par nacionālo kangarismu. Tas sākās jau deviņdesmito gadu sākumā. Domāju , ka šī ideoloģija ir jauna, vēl nenoformulēta. Sorosīti šajā ideoloģijā vienkārši tiek pieņemti kā savējie. Es varbūt papaudīšu citu pieeju šim jautājumam. – Pietika arestēt Šķēles sekretāru Krongornu, tā pat mācītāju partija bez sirdsapziņas pārmetumiem gāza Repšes valdību. Lai arī kā mēs varam pārmest Repšem par savu rebu bīdīšanu esot ministra krēslā, Repšes valdība deva zaļo gaismu kangaru arestiem. Neaizmirsīsim , ka kangars vienmēr domā par naudu, valsts nodevība šajā kontekstā viņam ir tas pats , kas pazaudēt maku ar Latvijas pasi un desmit latiem tajā. Valsts nodevība nav tikai sadarbība ar ārzemju spiegiem, bet neciešamu dzīves apstākļu izveidošana valstī , kurā tu dzīvo.
Nacionālie kangari ir paši latvieši. Un ja mēs netiksim galā ar nacionālajiem nodevējiem, tad ne tikai sorosīti, bet izgaismosies vēl citi spēki, kuri te pa kluso ir kaluši plānus, traucējuši valsts attīstībai. Pilnīgi iespējams , ka tieši mums vēl nezināmie, bet nojaušamie ir tie kuri tumsā , sadarbojoties ar kangariem bīda politiku, izkārto naudu partijām, nodarbojas ar masu mediju ,,pareizu,, uzņēmējdarbību.
Comment by Aivars Lapšāns | Decembris 29, 2008
Paldies par šo lapu.
Comment by Aigars | Decembris 29, 2008
Visa problēma, ka tautas nacionālie spēki visu aizvadīto laiku ir parādījuši sevi kā pilnīgi nespējīgi sagatavot konstruktīvu, reālpolitisku un profesionālu valsts pārvaldes modeli, kuram sekotu uzņēmēji, mediķi, skolotāji un inteleģence, un arī nespējīgi apvienoties.
Rezultāts: visās vēlēšanās katra sīkpartija saņem pa 0,5%…
Un galvenais – neko nemācās no kļūdām. Nākamreiz atkal uz tā paša grābekļa. Un atkal, un atkal, un atkal…
Bet citi spēki tikmēr dara valstī ko grib.
Nu, un ko darīt?
Comment by JR _ A.Lapšānam | Decembris 29, 2008
Nevajag aizmirst , ka šī te komunisma meka darbojas gudri. Nepieļaut nacionālo spēku savienību. Lakmusa papīrs bija Eduards Berklavs. Šis goda vīrs tika izolēts, viņa idejām valsts nedeva godu. Jau tas vien , ka vecam cilvēkam bija jākāpj pa Matīsa tirgus mājas garajām kāpnēm uz ceturto stāvu bija apzināta ātrākas nāves izraisīšana. Es pats konkrēti, kāpjot augšup kopā ar E. Berklavu, bieži apstājos kāpņu telpā , jo Berklava kungam bija jā atpūšas , viņš bija vecs vīrs un sirds streikoja. Pie varas vienmēr Rīgā ir bijusi ,, LNNK,, . Pēdiņās. Vai viņi nezināja kurā stāvā dzīvoja Berklavs? – labi zināja… Man kauns no esošās LNNK ,,misijas,, , jo pats darbojos tajā , kad E. Berklavs bija. Komunisti nolēma Berklavu izolēt no LNNK , jo tauta pieprasīja seimā LNNK , nu tad arī tauta dabūja balamutes, nevis īstus LNNK vīrus. Piemiņas vērts ir arī Zīgerista faktors. Pats Berklavs lūdza Zīgeristu nākt palīgā. Nu Zīgerists arī nāca un saredzēja lielāko mēri – komunistus . Par to komunisti Zīgeristam atriebās. Tagad tauta savus bērnus biedē ar Zīgerista vārdu. Tas ir masu mediju faktors. Labi atceros , kā no avīzēm izforķīja nacionāli domājošos žurnālistus. Man personīgi viens smagu sirdi sūdzējās, ka parādītas durvis… Gala rezultāts E. Hānbergs ar draugu pārņēma visu varu Latvijas valsts avīzē Cīņa, nodēvēja par Neatkarīgo un nodeva Ventspils komunisma mazbērniem.
Domāju , ka vaŗds – nacionāls mūsu tautā ir goda vārds, sinonīms valstij … nacionāls nozīmē – pareizs, tautas morāles un sirdsapziņas inspirēts….Nacionāls nozīmē himnas iedzīvināšana valsts struktūrās. .. Tagad himna ir kā Paula listja žoltije…
Comment by Aivars Lapšāns | Decembris 30, 2008
Re jaunas ziņas – Doma laukumā būs manifestācija par deputācijas atlaišanu. Organizēšanā piedalījušās visādas organizācijas. Rodas jautājums – vai nacionālais sirdsapziņas faktors tur tiks ievērots , vai kārtējo reizi imitēts. Saeimas atlaišana vēl neko nenozīmē. Kātrējo reizi deputāti pārkārtosies. Kāds pienāks , kāds izkritīs , bet vēlēšanu struktūra netiks izmainīta. Arī prese, kā cilvēku muļķošanas galvenais ierocis paliks to pašu žurnālistu rokās , kuri palīdzēja oligarhiem nolaist valsti un prihvatizēt valsts masu medijus.
Comment by Aivars Lapšāns | Decembris 30, 2008
Nevajag aizmirst , ka šī te komunisma meka darbojas gudri. Nepieļaut nacionālo spēku savienību.
Komunisti nolēma Berklavu izolēt no LNNK , jo tauta pieprasīja seimā LNNK , nu tad arī tauta dabūja balamutes, nevis īstus LNNK vīrus.
Labi atceros , kā no avīzēm izforķīja nacionāli domājošos žurnālistus.
E. Hānbergs ar draugu pārņēma visu varu Latvijas valsts avīzē Cīņa
……………………………………….
Tu jau pats nosauc to pamatiemeslu, kādēļ tad nacionālie spēki gandrīz VISOS punktos cīņu zaudē – vienkārši vienmēr gudrākie un stiprākie un ātrākie izrādījušies viņi.
Viņi NEPIEĻAUJ, viņi IZOLĒ, viņi IZFORĶĪ, viņi PĀRŅEM…
Vārdu sakot – viņi darīja un dara ko grib. Kamēr nacionālisti kaut ko pieprasa, gaida, kaur ko raksta, par kaut ko strīdās utt. utt
Tad nu tagad būtu svarīgi apstāties un pavētīt to nemitīgo neveiksmju iemeslus. Kas jāmaina, kas jādara citādi, lai tie, kuri pārstāv tautas 80% viedokli sāk diktēt noteikumus un vadīt valsti, kā tas demokrātijā pienāktos (vairākuma pārvalde)?
Comment by JR _ A.Lapšānam | Decembris 30, 2008
Helsinkiešiem jau stāstīju : nesen būdams Polijā , Turonjas centrā bija izliktas fotogrāfijas un apraksti par cilvēkiem , kuri sadarbojās ar Polijas čeku. Šie tautas apskatei izliktie cilvēki visi vēl ir dzīvi.
Kāds Polis man teica , ka , ja jūs gribēsiet sakārtot savu valsti , tad neizbēgami būs jāiet arī Latvijai šis ceļš.
Bet tiešām , vai oligarhi ir tie , kas veido politkangarus, vai šos oligarhus kāds neapstrādā…kur ir garantija, ka čeka neturpina darboties jaunā shēmā?! Kādēļ Latvijas valstij būtu jāšķeļ nacionālie spēki?! (es Tēvzemi un brīvību LnK neuzskatu par nacionālo spēku kustību). Kāpēc valsts neizmanto šos cilvēkus par stūrakmeņiem pie lielās mājas būvniecības?
Comment by Aivars Lapšāns | Decembris 31, 2008
APSVEICU VISUS LABOS ĻAUŽUS AR JAUNU IESPĒJU GADU. CERU , KA jĀŅA IZTEIKTIE VĀRDI PAR APSTĀŠANOS UN IZVĒRTĒŠANU MUMS LIKTU AIZDOMĀTIES PAR DISKUSIJU VAJADZĪBU, KĀDAS NOTIKA PĒC JURA ZIEMEĻA PIEMIŅAS PASĀKUMA.
Comment by Aivars Lapšāns | Decembris 31, 2008
MĪĻIE DRAUGI UN CĪŅU BIEDRI, VISUS JŪS ĻOTI SIRSNĪGI APSVEICU JAUNAJĀ, 2009. GADĀ!
NOVĒLU VISIEM LABU VESELĪBU UN VEIKSMI MŪSU VISSVARĪGĀKO CERĪBU PIEPILDĪŠANĀ!
Comment by admin | Janvāris 1, 2009
Sirsnīgs sveiciens visiem patiesajiem Latvijas patriotiem jaunajā, 2009.gadā ! Lai nepietrūkst spēka, izturības pacietības un atbildības !
“Viņu pozīcija vienmēr bijusi konsekventa, jo sirdsapziņa neļauj nodot savus ideālus” – teikts H-86 Rīgas nod.dokumentu krājumā 1989.gadā. Atcerēsimies to !
Comment by IK | Janvāris 1, 2009
Novēlu visiem mūsu kopējo cerību piepildījumu jaunajā, 2009. gadā!
Aicinu apmeklēt tikko izveidoto lapu par Pilsoņu Kongresu Vikipēdijā – brīvajā enciklopēdijā, kur ikviens var ievietot informāciju. Lūdzu ņemt vērā, ka publicētā informācija izveidota kā kompromiss starp diviem pretēju politisku uzskatu autoriem.
http://lv.wikipedia.org/wiki/Pilso%C5%86u_Kongress
Mēs varam tikai minēt, kāda būtu mūsdienu Latvija, ja pārsvaru gūtu nevis Augstākā Padome, bet Pilsoņu Kongress.
Comment by Zigurds Strīķis | Janvāris 8, 2009
Rīt Latvija jau būs cita. Godmanis izteica draudus demokrātijai. Tas nu tā. Pedarastus nosargāja perfekti. Tas liek domāt …
Comment by Aivars Lapšāns | Janvāris 14, 2009
Ar novēlošanos sveiciens visiem, kas nepadodas, kas nav ļāvušies šim drūmajam laikam un sagabājuši cerību agri vai vēlu tomēr sasniegt galveno mērķi – neatkarīgu, nacionālu valsti, kuras ietvaros latviešu tautai mūsdienu apstakļos tiek nodrošinātas tiesības uz pastāvēšanu un attīstību.
Comment by Muhameds | Janvāris 19, 2009
Nepadosimies, domāsim un strādāsim Latvijas nākotnei! Galvenais, mums jāprot vienoties kopējiem mērķiem, spējot atšķirts svarīgāko no otršķirīgā.
Lai veicas, Muhamed! Un ne tikai sportā!
Comment by JR | Janvāris 19, 2009
E. Berklava pēdējais darbs bija mažioritāro vēlēšanu bīdīšana. Pie kā arī nonāksim agri vai vēlu. Interesanti tagad būtu palasīt viņa izstrādāto projektu.
Tad mums būtu jāatzīst, ka Latvijā ir politiska mafija, pie tam inteliģentā. Mafijas locekļus diemžēl normālā valstī bāž būrī.
Comment by Aivars Lapšāns | Janvāris 19, 2009
Lūdzu ievērot, ka šīs mājas lapas sistēmas īpatnību pēc uz:
- Internet Explorer 6 (kas ir parasti uz vecākiem datoriem), bildes pārklājas, izlec pa virsu tekstam utml…
- uz Mozillas (ieteicams katram!) viss ir skaisti un saprotami, arī uz Explorer 7 nebūs problēmu, bet uz Internet Explorer 6 skatīt šo mājas lapu būs problemātiski:(
Comment by admin | Janvāris 30, 2009
Kara muzejā Eduarda Berklāva 90. gadā viņš nolasīja savu politisko testamentu. To pildīt solīja Einārs Repše un virkne tēvzemiešu. Kur ir latviešu apvienošanās balstoties uz šo izsvērto politisko dokumentu? Savairojies bars vadonīšu, ļaujot Putina aģentiem šiverēt pa labi un kreisi. Iznākums – Latvija kā valsts bankrotējusi. Jo, pretēji Čehoslovakijai, kur samta revolūcija nāca no tautas, no apakšas, te Latvijā dziesmoto revolūciuju vadīja LKP CK sekretāri un KGB virsnieki. Ordeņa kapitula statūtos īpaši nav ielikts paragrāfs par to, ka arī militārais Viestura ordenis nav piešķirams pēc nāves, pretēji Lāčplēša un citu militāru ordeņu statūtiem. Latviešu naivums un kangarisms ir šausminošs. Ievēlēt savā valdīšanā komunistus un lielākos kretīnus!
Comment by Zigurds | Janvāris 31, 2009
Jā, stāvoklis ir bēdīgs. Tomēr uz to var paskatīties no dažādiem skatu punktiem un tad iemesli, kadēļ tā noticis arī mainās.
Pirmkārt, neaizmirsīsim, – visus šos gadus Latvijas valsts bija politiski brīva un pie varas atradās paši latvieši(un varēja taču jebkurš) – tas ir ļoti būtiski!
Otrkārt, nekad un nekur vara valstī netiek pasniegta kādam tādēļ, ka viņam „tā pienākas”, vara vienmēr tiek izcīnīta: kas to spēj, māk, var.
Tātad – neatradās mūsu tautā tik pašaizliedzīgi, gudri, drosmīgi un mērķtiecīgi ļaudis, kas spētu izcīnīt vietu pie kuģa stūres rata ar mērķi vadīt to pa drošu kursu.
Lūk, pie stūres izlauzās tie blēdīgie egoistiņi, kuriem gods un morāles vērtības nav cieņā.
Mēs paši esam vainīgi, visi, katrs savā vietā un mērā. Mēs nenosargājām savu māju… Nepratām, pietrūka gudrības, spēka, izturības…
Tagad, manuprāt, VISU nelaimju pamatā – sagrauta morāle un tikumība. Morāle ir pamats gan ekonomikai, gan politikai. Jā tā nav, pamata nav. Tik vienkārši.
Bet, pat tagad par to nepiemin nekur un neviens, arī nacionāļu rakstos, mājaslapās, komentos gandrīz nekur, nekas.
Tātad, vēl laikam par maz to bēdu, lai sāktu reāli domāt un atcerētos, ko teica senlatvieši, mammas bērnībā un kas rakstīts Svētajos rakstos…
Comment by Jānis... Zigurdam | Februāris 1, 2009
Jānim.
Piekrītu.
Comment by Aivars Lapšāns | Februāris 1, 2009
Tad nu ir pienācis 4. februāris -
JURA ZIEMEĻA PIEMIŅAS VAKARS,
plkst. 16tos, Kara vēstures muzeja Konferenču zālē.
VISI LAIPNI AICINĀTI KOPĀ ATCERĒTIES SAVUS PATRIOTUS UN DOT VIŅIEM GODU!
Comment by JR | Februāris 4, 2009
Paldies visiem, jau it sevišķi Jānim Rožkalnam. Es jutos kā mājās. Šodien kara muzejā bija sanākusi visa ģimene. Es jūs visus mīlu!
Comment by Aivars Lapšāns | Februāris 4, 2009
Ceru, ka drīzumā būs pieejama tā brīnišķīgā īsfilma par Juri Ziemeli, kas tika izrādīta piemiņas pasākumā kara muzejā.
Comment by von Fieer | Februāris 5, 2009
Piemiņas pasākums tiešām izdevās ļoti sirsnīgs, bija sanākuši pie 200 cilvēku, pilna zāle. Dzirdējām ļoti iespaidīgus atmiņu stāstus par tiem laikiem, kuri nav nemaz tik seni: vispirms jau iespaidīgā Jura Ziemeļa biogrāfija un viņa vēstuļu fragmenti; tad Bruno Javoišs – cilvēks kurš 1963. gadā naktī uz 5. decembri uzvilka karogu Rīgā, Radiotornī, tad igaunis Marts Niklass, pavadījis čekas nometnēs 20 gadus, Ints Cālītis ap 18 gadiem utt.
Redzot šo cilvēku pašaizliedzību savas tautas un valsts labā, nav saprotams, kas tie par cilvēkiem, kas šodien iekļuvuši Saeimā, valdībā un Prezidenta pilī…
Comment by JR | Februāris 5, 2009
Šī reti skaistā un sirsnīgā vakara patieso novērtējumu noteikti aiznesa sev līdzi uz mājām – uz savu ģimeņu un draugu loku – visi tie pārsimts cilvēki, kuri ar aizturētu elpu klausījās aktieru lieliskos un emocionāli dziļi izjustos lasījumus, Aivara Lapšāna no sirds dziļumiem nākošās dziesmas, Antas Bergmanes sava milzīgā darba pieticīgo pašnovērtējumu: “Es jau neko. Darīju tikai savu darbu, ko sirds lika.” Un Jānis Rožkalns šo vakaru novadīja lieliski – mierīgi, nosvērti – tā, kā to droši vien būtu darījis Juris Ziemelis. Vai ievērojāt, cik klusi mēs visi bijām, kad uz ekrāna slīdēja kadri no Jura Ziemeļa pedējām šīszemes dienām? Tā klausās cilvēki, kuriem katrs viņa izteiktais vārds rod atbalsi krūtīs. Un cik daudz pazīstamu seju! Varbūt tiešām esam “ģimene”?! Lai Dievs dod, ka šī mūsu ģimene vēl kuplākā skaitā vienotos kopējā gājumā uz Brīvības pieminekli 16.martā! Lai Lapšānu un “Silavotu”, un “Vilku”, un vīru un sievu ansambļu un koru balsis noslāpē skatītāju pūlī ieslēpušos jau pēc ģīmjiem vien skaidri izteiktu visa latviskā nīdēju kvankšķu žēlabainās rejas! Atcerieties Lāčplēša dienas lāpu gājiena ieskaņai teiktos Raivja Dzintara vārdus: “Nepietiek ar to, ka mēs gribam justies saimnieki savā zemē. Mums uz katra soļa JĀPARĀDA, ka mēs tādi esam!”
Mēģināsim neaizmirst sasveicinoties viens otram silti un uzmundrinoši uzsmaidīt un ar stingru rokas spiedienu apstiprināt: “Esmu priecīgs, ka tu esi man blakus! Esmu priecīgs, ka tu esi! Būsim priecīgi, ka MĒS ESAM!”
Un nobeigumā klusām pārdomām veltīta gan Latvijā mirušā, bet Mordovijā nomocītā mūsu nepelnīti noklusētā (Knut Skujeniek, kur Tu esi?!) lielā dzejnieka Voldemāra Zariņa četrrinde:
“Mēs visi vienlīdz nelaimīgi – kā vajātie, tā vajātāji.
Mēs aizmirsām, ka nesam atbildību viens par otru.
Jo esam Tevī vienoti, Dzimtene. Nav mums kur aiziet,
Un nokautais dzīvo turpat, kur mirst dzīvais.”
Comment by Bruno Javoišs | Februāris 7, 2009
Jā, tāds piemiņas vakars kopš atkal esam savā valstī nebija pierredzēts, kaut gan tādiem vakariem bija jābūt ik gadu.
Paldies visiem tiem, kas šo svarīgo darbu veica!
Tagad vajadzētu domāt, kā līdzīgu vakaru sagatavot Gunāram Astram, pēc tam arī citiem brīvības cīnītājiem, kuri bija kopā ar mums, bet nu jau ir mūžības takās.
Vai nevajadzētu dibināt kādu fondu, kas tās lietas kārtotu?
Uz Saeimu jau nav ko cerēt, tur pārāk daudz veco komunistu, sorosiešu, krievu.
Kaut kas jādara!
Comment by Andris | Aprīlis 21, 2009
Skumjas un dziļas sēras saulainā bezvēja pēcpusdienā Bārbeles kapos, kad Ziemeļu dzimtas kapu vietā, tika guldītas Ievas Vānes mirstīgās atliekas.
Sirdi plosošas jaunu sieviešu, Ievas meitu, sāpju elsas; runātāja monotonā balss; dziesma mātei; mazdēliņa Ričarda izbiedētais augumiņš un lielās jautājošās acis; sirmā vīra , Andra, izmisīgā pārvietošanās, savas meitas, Zaigas pieturētam, no kapličas un atpakaļ. Tas viss saulainā, siltā pavasara dienā, mazā lauku kapsētiņā, kur lapas plaukst un putniņi dzied un turpat līdzās kapličai gailis vairākkārt iedziedas un vistas kladzina. Kapa kopiņu aizberot, gaišs tauriņš paceļas gaisā.
Šajās bērēs asāk kā jebkad izjutu dabas, visuma, ritmu un daudzveidību.
Varbūt tādēļ, ka Ieva dzīvē bija silta kā saulīte? Varbūt tādēļ, ka Ieva Vāne dzimusi Ziemele, bija daļa no šīs zemes, daļa no mums un tādēļ, ka viņas gars, kluss un saulains, bet stingrs, kas neliecas un nelokas visos vējos, paliek ar mums, mūsu sirdīs un prātos?
Comment by Anta Bergmane | Maijs 1, 2009
Latvieši savus varoņus nezina un tādēl neciena, nespēj parādit godu. Kur ir Rīgā piemineklis Jāni Čakstem un Zigfrīdam Meierovicam bez kuriem nebūtu Latvijas valsts. Kur ir pieminekļi leģendārajiem sportistiem kā Jānim Krūmiņam un Maigonim Valdmanim, vai barikāžu laikā krituši, staptautiskās misijās dzīvbu zaudējušie ir apbalvoti? Toties ir teļu un aunu sajūsma par čekistiskā dinamo sovetkrievisko hokeju, kas nav pasaules sports. Latviesīem jāiet skolās , galva jālieto domāšanai [ne cepures uzlikšanai vai smēķa iespraušanai], bet ne vēders, gaidot mafijas pasviesto desas gabalu.
Comment by Zigurds Mežavilks | Maijs 1, 2009
Nu kādēļ tik nervozi? Saimnieki savā valstī jau esam vien paši un tādēļ jājautā vispirms katram sev, ko esmu darījis, lai vajadzīgās lietas notiktu? Te varētu jautāt, ko kādreiz slavenais sporta žurnālists pats ir pēdējos 15 gados darījis, lai “Latvieši savus varoņus ” godā celtu?
Starp citu, manuprāt, tieši šodien žurnālisti (4.vara!) ir viens no galvenajiem spēkiem kas gremdē valsti, gan morāli, gan politiski un arī nacionāli. Manuprāt tik nožēlojama, pērkama, amorāla un nepatriotiska žurnālistika Latvijā vēl nekad nav bijusi, proatms, okupācijas laiku neskaitot.
Bet mediji ik dienu skalo cilvēkiem smadzenes un tas bez rezultāta nepaliek. Lūk kā zinātāji apraksta 4. varu:
„Kā zināms, varas jēdziens parasti norāda uz reālu un rezultatīvu spēku. Vara piemīt tam, kas spēj panākt, ko grib, ja nepieciešams, ar spēku piespiežot citu atteikties no amata, paštēla, īpašuma, tiesībām, uzskatiem utt. Vara nozīmē kādu noteiktu interešu reālu īstenojumu, ja nepieciešamas, vardarbīgi pārtraucot ierasto darbību, lai par katru cenu un bieži jebkādiem līdzekļiem panāktu rezultātu. Ne velti no varas baidās- gan likumīgās, gan nelikumīgās. Kāda ir mediju vara Latvijā? Kādi ir mediju darbības panākumi un rezultāti? Kādi ir tās upuri?..”
Tad nu aicinājums žurnālistam Z.Mežavilkam – izpratne Jums ir patriotiska, tad nu gaidām medijos Jūsu rakstus par paša skarto tēmu!
Comment by JR | Maijs 2, 2009
Zigurdam Mezavilkam
Vai Jus neesat latvietis?
Comment by Anta Bergmane | Maijs 2, 2009
Zigurdam Mežavilkam.
Cienīdams JR un AB , tomēr vēlos iedrošināt , ka mums ir tiesības mainīties un katra cilvēka piepulcēšanās kopējai lietai ir labs sākums. Tikai lai nekādi zelta putekļu vēji mūs atkal nepataisa par kangariem ; par kangariem jebkādā dzīves izteiksmes formā- kad kāds no savējiem tiekot, pie spices , pielaikojas tautas nodevēju kompānijai.
Par hokeja komandu nepiekrītu. Pats esmu ne mazums lējis sviedrus sporta jomā un zinu kādi faktori nodrošina labu komandas attīstības frekvenci. Ritenis nav jāizdomā – sportisti nav politiķi. Viņi prezentē Latvijas neatkarību . Vai ar to ir par maz?
Comment by Aivars Lapšāns | Maijs 2, 2009
Ja tas nav ekonomiskais genocīds….tad kas?!
Laikraksts: Kargins un Krasovickis procentos pelna 200 000 latu mēnesī
http://www.DELFI.lv
08.maijs 2009 07:58 Izdrukāt
Nosūtīt draugam
Ziņot redaktoram
(371) Lasīt komentārus
„Parex Banka” dibinātāji un tās bijušie līderi Valērijs Kargins un Viktors Krasovickis procentos no agrāk veiktajiem ieguldījumiem ik mēnesi saņem 200 000 latu mēnesī, piektdien raksta laikraksts „Diena”.
Nesen gan Finanšu tirgus un kapitāla komisija apturēji procentu izmaksu, jo pastāvējušas aizdomas, ka tie ir augstāki nekā vidēji tirgū. Tomēr ceturtdien komisija lēmumu atcēla, jo baidās no tiesvedības, norāda laikraksts.
Komisijas priekšsēdētājas vietnieks Jānis Brazovskis laikrakstam paudis, ka iepriekš lēmums par aizliegumu pieņemts, jo bijušas aizdomas par to, vai „Parex Banka” spēs ienākt Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības banka. Savukārt lēmums atcelt aizliegumu pamatots ar faktu, ka apšaubot procentu maksājumus ir apšaubīts ieguldījumu līgums.
„Diena” norāda, ka Karginu un Krasovicku ģimenes bankas subordinētajā kapitālā ieguldījušas 36 miljonus latu ar likmi 12,8%. Par šiem ieguldījumiem baņķieri tad arī saņem 200 000 latu.
Tāpat laikraksts norāda, ka banka jau 2011. gadā cer sasniegt 37 miljonus latu. Domāts, ka jau piektdien gaidāmajā valdības sēdē būs iecerēts mainīt bankas nosaukumu, kā arī vairāk pievērsties Latvijas un Baltijas tirgum. Tāpat banka piesardzīgi kreditēs mazos un vidējos uzņēmumos.
Comment by Aivars Lapšāns | Maijs 8, 2009
Šodien, genocīda upuru piemiņas dienā, domāju par mūsu tautas ciešanām, okupantiem, nodevējiem, cietējiem un par varoņiem.
Latvietis ir kā tāds vērsis, spējīgs ilgi un pacietīgi savu vezumu vilkt, bet tas nav mūžīgi. Nē, LATVIETIS nekad neatmet cerību nokratīt nejēdzības nastu no saviem pleciem. Neskatoties uz masveida iznīcināšnām, izsūtījumiem un čekas pagrabiem, mūsu vēstures lappusēs ir daudz ierakstāmu liecību par pretošanās dalībniekiem un notikumiem. Man bija interesanti uzzināt Jura Ziemeļa, Jāņa Rožkalna, Jāņa Vēvera un Bruno Javoiša karoga stāstus, bet vai šie un citi būtu kur lasāmi? Šos brīnišķīgos drosmīgos, bieži vien kuriozos, notikumus vajadzētu savākt no visiem Latvijas nostūriem, lai pēc kāda laika varam izdot skaistu grāmatu ar nosaukumu .
Es šajā sakarā gribu pieminēt notikumus pirms 21 gada. Daudz par to ir runāts, bet daudz, kas svarīgs nav pateikts. Tikai pirms gada mēs paši uzzinājām, ka karogu izgatavoja Miervaldis Krims un uzticēja to Albertam Muceniekam, kurš 1988. gada 14. jūnijā pirmais to pacēla netālu no Nacionālā teātra ēkas un aiznesa līdz kafejnīcai „Luna”. Ceru, ka kāds ir iemūžinājis šo vēsturisko mirkli un ceru, ka mums šādu fotogrāfiju izdosies pa visiem sameklēt. Tā būtu iespēja godināt Alberta Jāņa Mucenieka piemiņu, jo viņš vairs nav mūsu vidū.
No „Lunas” cauri visai Rīgai karogu iznesa Konstantīns Pupurs.
Daudzi zināja, ka iespējams, tiks pacelts karogs. Valdis Turīns iepriekšējā dienā SOK sapulcē pieprasīja man apsolīt, ka karogs netiks pacelts. Bet kas karogu izgatavoja, un kur tas atrodas, zināja tikai divi – pats autors Miervaldis Krims un Alberts Jānis Mucenieks pie kura tas atradās.
Aiz loga vasaras lietus skalo putekļus no atmiņu pūra, karogs ar sēru lentu atgādina par 1941. gada baisajiem notikumiem un man radās vēlme dalīties savās pārdomās. Gremdējoties pagātnes atmiņās, jautāju sev, ko LATVIETIM darīt šodien? Vai bēgt un kļūt par migrantu svešās zemēs, vai ievest kārtību savā valstī?
Ar mīlestību un cieņu, Anta Bergmane.
Comment by Anta Bergmane | Jūnijs 14, 2009
Antai Bergmanei
,,ko LATVIETIM darīt šodien? ,,
Nu , nevajadzēja pēc Ziemeļa pasākuma izklīst. Tā bija iespēja sākumam. Re , puiši ceļ teltis Rīgā….mēs runājam…
Atceros Maskavu ,1990.(laikam tas bija tad.) Braucot no Gruzijas, ar draugiem aizgājām uz sarkano laukumu pie Kremļa. Bija milzīga protestētāju telšu pilsētiņa par Krievijas neatkarību utt… Dažās teltīs bija pat sevišķi principiāli krievi nomiruši bez ēšanas. No tām teltīm jau gāja līķu smaka….
Mums arī bija viens vīrs , kurš pie brīvības pieminekļa nošāvās , juzdams atkārtotu VDK smaku. Vai kāds zin – kā viņu sauca?
Comment by Aivars Lapšāns | Jūnijs 14, 2009
Re , kas parādās internetā.
1993.gada saeimas stenograma…..
Vai ir kādi papildinājumi? Vēl ir Šļakotas kunga iesniegums – pieprasīt informāciju no Drošības dienesta par cilvēku, kurš šodien pēc pulksten 9 politisku iemeslu dēļ nošāvies pie Brīvības pieminekļa. Es lūgšu sekretariātu tādā gadījumā dot ziņu Drošības dienestam, un tad, kad viņi būs gatavi, informēt mūs par šo notikumu.
Comment by Aivars Lapšāns | Jūnijs 16, 2009
Vēsturisks fakts. Sarmīte Ēlerte glābs Latviju. Lasi – muļķos.
Comment by Aivars Lapšāns | Augusts 6, 2009
Neliels precizejums Antai Bergmanei, ka ari neliels papildinajms attieciba uz 14.06.1988.
Valdis Turins tieshi SOPa, 12.junija (Sabiedrisko Organizaciju Padome)kur es parstaveju H-86 un velak H-86 Rigas nodalas intereses, ludza mani lai mes (H-86 cilveki)demonstracijas laika to nedaritu (pacelt karogu). Atciru vinam lai neuztraucas, jo labak lai nodarbojas ar VAK lietam. Tad vinsh saka draudet, ka izslegshot no VAK visus, kas demonstracijas laika piespraudis pie atloka s-b-s lentites. Tatad, ne tikai M.Krims un A.Mucenieks zinaja par karogu, bet V.Turins ari. No kurienes? Loti vienkarshi, 11.junija Folkfestivalas laika Cesis, es personigi (dzejnieks Andris Bergmanis, kas vadija sho pasakumu, toreiz uzaicinaja mani uzrunat klatesoshos no skatuves) to pazinoju, t.i.ka, mes, grupa Helsinki-86 Rigas nodala 14.junija demonstracijas laika karogu pacelsim. Miervaldis Krims tani bridi, kad es to teicu, bija ari klat. Tatad par karogu zinaja vairaki tukstoshi, ieskaitot ari VDK, jo tani pasha vakara man atvienoja telefonu Riga, bet minutu pirms tam draudeja manai mammai burtiski sekojosho, luk ja Pupurs pacels karogu, vinam bus baismigas sekas. 14.junija melna volga man sekoja no mana dzivokla Tilta iela lidz pat Zviedru vartiem, kur mums (H-86 Rigas cilvekiem) bija sarunats satikties. Karogs tika uzticets A.Muceniekam tieshi tapec, ka uz vina nekadigi nevareja but nekadas aizdomas. Es vinam personigi ieteicu, ja mani aiztures vel pirms mitina vai demonstracijas (tas jau vienreiz notika 25.03.1988) lai tad pats cel augsha musu karogu (tani diena tomer vairakas reizes meginaja mus visus notvert…bet tas ir atsevisks stasts) Tapec, kad es pie vina pieskreju (pie Lunas), vinsh ar vardiem “beidzot tas istais ir klat” (bija domats, “helsinkietis”)nodeva man musu karogu. Vel pie Brasas tilta, kad gajam Rigai cauri, burtiski uz dazam sekundem, varbut vienu minutu, sho karogu es uzticeju panest ari Robertam Klimovicham. Tani vakara, “vina puishi” palidzeja man aizkriet ar visu karogu no Mates Latvijas (Bralu Kapos), cauri visai kapsetai lidz pat Sarkandaugavai, jo pie pashiem vartiem (kur mes iegajam Bralu kapos) jau staveja vairakas melnas volgas. Kad es braucu prom no Latvijas 11.julija 1988.gada Maskava, Juris Ziemelis (vinsh un vel dazi citi brauca man lidz no Rigas lidz pat Sheremetjevo lidostai) man teica sekojosho, “acim redzot, vini (komunisti) karogu mums tomer atdos, varbut ari neatkaribu, bet ar to, ta ista cina par Brivu Latviju vel tikai saksies…un ta bus ilga” Toreiz es kaut ka ta uzreiz nesapratu, bet tagad var skaidri redzet ko vinsh domaja.
Ar cienu,
Konstantins Pupurs (Helsinki-86)
Comment by Konstantins Pupurs | Augusts 21, 2009
KONSTANTĪNAM
,,acim redzot, vini (komunisti) karogu mums tomer atdos, varbut ari neatkaribu, bet ar to, ta ista cina par Brivu Latviju vel tikai saksies…un ta bus ilga” Toreiz es kaut ka ta uzreiz nesapratu, bet tagad var skaidri redzet ko vinsh domaja.,,
Jā , to folkfestivālu atceros labi. Es tajā festivālā ieguvu visvairāk balsu(to man paziņoja meitenes , Cēsinieces, kuras skaitīja balsis, jo es , kā grupas Ferrum līderis, biju labi zināms , jau it sevišķi Cēsīs, ). Mana dziesma – ,,Latvijas zelts – brīvība ,, bija dominējošā grupas Ferrum repertuārā. Dzērvenīte bija tikai tāds šlāgeris. To dziesmu ,,Latvijas zelts – brīvība ,,es arī tajā folkfestivālā izpildīju. Arī Ņujorkas latviešu balvu saņēmu es. Toreiz, noslēgumā ar Niku Petra;skēvicu uznesām uz skatuves ratiņos vienu Ņujorkas latvieti un dziedājām – Latvija , Latvija spīdēs mums uzvara….. Balvu ,,piešķiršana,, notika viesnīcā Tērvete. ES ar Attālu dalījām pirmo vietu, bet galveno balvu ieteicu es un tā tika pieņemta. Tā, kā notika viss ne tā kā noteica publika. Stāvēja polšs un Bergmanis….
Man ļoti žēl, bet tie , kuri kādreiz domāja , vairs nedomā. Un esmu pielicis punktu. Ir jāmeklē citi varianti, citi cilvēki.
Pēdējos divus folkfestivālus , kurus noorganizēju , es atceros ar … neko. Jo …nevienam nebija vairs ko teikt. Tā arī pārstāju to anštāti vadīt. Nomira Juris Vilcāns. Zinu , ka tas zēns būtu ģenerators.
Par V. Turinu. Nesen iestājos augstskolā klasisko ģitāru pamācīties. Es biju šokā, kad ieraudzīju V. Turinu ētikas docētāja personā. Viņš sevi prezentēja šokējoši – pastāstīja savu dzīvi , nobeigumā pateica , ka šo valsti vada komunisti un Gorbunovam līdzīgi mēsli…
Es ar viņu pēc lekcijām daudz diskutēju. Teicu – kaut kas jādara…. – gribi , lai mani izslēdz no augstskolas?…..Tāda ir realitāte. Nauda. Nauda. Valsts visiem pie kājas. Arī Turina toreizējie uzbraucieni par karoga izmantošānu , domāju, jātver kā , nesapratne par izejas pozīciju – Latvija kāda tā bija.Nu , nedzīvojām mēs Latviajs laikā. Es ļoti ceru , ka tā tas bija. Neaizmirsīsim, ka čekistu provokatori vienmēr ir atrādījušies ne tur , kur mēs domājam. Arī Atāls kad iznāca no cietuma tika sanaidots ar Ulmi, Mārtiņu, Haraldu. It kā viens otru stučījuši. Lai arī kā , bet Ulme visu savu dzīvi ir par kaut ko cīnījies. Viņam valoda raustās no draudētāju pieliktajiem stobriem pie deniņiem…Kamēr pārējie gadiem ilgi atraugājušies no netkarības televīzijas ideloģiskajām batālijām un gudri sprieduši. – Ja Šķēle ir nofenderējis Balzāmu un Laimu un pārdevis tālāk , tad Šķēles partijas dibinātāju Šķenderu V. Atāls atbalstīja par pilsētas mēru…Domājiet ko gribiet. Mans dzejas skolotājs nav mans skolotājs par sapratni – kā atpazīt tautas nodevējus un inteliģentos zagļus….
Comment by Aivars Lapšāns | Augusts 25, 2009
Konstantīn, es Tev uzrakstīju vēstuli. Iespējams noturēji par spamu. mans e – audio.arfa@tvnet.lv
Comment by Aivars Lapšāns | Augusts 25, 2009
Vēsturei.
Sākot ar augustu visi masu informācijas līdzekļi Latvijā sāk slavināt partiju apvienošanās gribu. Notiek viss vienos vārtos , it kā valdības apvienošanās būtu vienīgā izeja. Kā jau rakstīju, tad manas prognozes piepildās par S. Ēlerti.
…nu , kautkas nebijis – lezbiete cielē par prezidenti. Bet ēlerte pasludināja , ka viņa gribētu sacensties ar kādu par prezidenta krēslu. Kārtējais farss. Tad lai Ēlerte sludina jaunu vēlēšanu sitēmu. To viņa nedara un Ēlerti vienkārši iebīdīs kā vienmēr.
Ok. Tad , varbūt , ja Ēlerte grib sacensties , tad, liekam priekšā par Prezidentu Jāni Rožkalnu, vai Konstantīnu Pupuru? Ko teiksiet?
Konstantīn, kāds ir Tavs viedoklis? Jāni ?
Comment by Aivars Lapšāns | Augusts 30, 2009
Ogrē,procentuāli -no kapos apglabātajiem , pēdējā laikā , 50% miruši no pašnāvības gadījumiem.
Mums viss kārtībā. Nav problēmu. Latvija ir neatkarīga….?!
Comment by Aivars Lapšāns | Septembris 6, 2009
Aivar, piekritu Tev, tas atkal ir kartejais farss…Un vispar, briziem rokas nolaizas… un uz aru paliek tikai idiotisks smaids uz lupam, bet isteniba, asaras birst uz iekshu. Aivar, ko var izdarit prezidents, ja pat vinsh butu loti godigs un patriotisks cilveks? Ko vinsh viens pats var izdarit ja apkart vinam tikai launi tumsoni ar neierobezotu ietekmi un varu? Laiks tam vel nav pienacis, bet tas laiks jau tuvojas un vairs nav aiz kalniem. Bet, vai mes pashi tam jaunajam laikam esam gatavi? Kaut gan cits es esmu neka vel biju pat gadu atpakal, bet tomer…garigi vel neesmu pietiekoshi stiprs….bet es eju uz to pusi…neatlaidigi eju!
Ja, tik tiesham, laikam esmu cits tagad….un it seviski pec tas Irakas. Viss, kas bija noticis mana dzive pa shiem pedejiem gadiem lika man pardomat daudzas lietas, pardomat savu dzivi, savus uzskatus, ka ari pat savu dzives veidu. Es jutu, ka (vel joprojam) notiek kaut kads iekshejais luzums, varbut pagrieziens, parmainas mana dzive…..bet vel neesmu ticis skaidriba vairakos jautajumos….Noteikti, pie musu tikshanas tu to manisi. No malas tak viss ir labak redzams, vai ne?
Tieshi tagad, tieshi shaja mana dzives posma, man pietrukst tadi cilveki, ka Juris Ziemelis!
Es zinu tikai vienu un atceresimies mes VISI, kamer ieksh mums majos lepnums, skaudiba, naids un neiecietiba, mes vienmer busim zaudetajos un JAUNU LATVIJU mums neuzcelt!!!
Comment by Konstantins Pupurs | Septembris 8, 2009
GENOCĪDA LAIKMETA ZĪMES. TAUTA un tauta…
Kamēr tautai liek savilkt jostas, tikmēr
HARIJS BUŠS 72104,58LVL
LEONĪDS GRICENKO 69624,76LVL
VITA PILSUMA 69869,34LVL
Arvils Sautiņš 71250,17LVL
Aivars Skopiņš 72666,77LVL
Valentīna Zeile 73496,87LVL
Andris Ruselis 98706,46LVL
Ilmārs Rimšēvičs 120008,68LVL
Labs atalgojums, kad Latvijas Bankas kompetencē kopš FINANŠU UN KAPITĀLA TIRGUS KOMISIJAS izveidošanas jau sen palikusi vairs tikai jubilejas monētu izdošana un % likmes(ne)mainīšana.
Protams, Latvijas Bankā ir arī valde, kuras locekļi ikdienā praktiski nodarbojas ar jubilejas monētu izdošanu.
Māris Kālis 112066,00LVL
Reinis Jakovļevs 67663,48LVL(2006)
Harijs Ozols 88037,73LVL
Andris Ņikitins 80175,59LV
Comment by Aivars Lapšāns | Septembris 20, 2009
Lasot komentārus man kļūst baisi, vai tiešām mūsu Latvijā vairs nav palicis “neviens” patriots, kas netaupīdams spēkus ko mainītu? Vai tiešām mūsdienu pasaulē ir zudušas vērtības – Gods, mīlestība pret Dzimteni, Ticība? Tā vien liekas, ka šo Valsti ir pārņēmušas mantkārība, alkatība un vienaldzība, jo sekojot līdzi notikumu gaitai, varam secināt, ka visas “krīzes” pamatā ir tiešī šīs īpašības, kas mūsu Tautu novedušas tik tālu. Un vainīgo vienmēr var atrast spogulī, ja jautāsiet kāpēc, atbildēšu – vai valdība bija tā kas pacēla cenas dzīvokļu biznesam? Vai valdība bija tā kas sacēla tūkstošiem nevajadzīgu iestāžu un veikalu, kas būtībā neko nenes valstij tikai spekulantu kabatās, vai valdība bij tā, kas nemaksāja nodokļus u.t.t.? (teiksiet – nodokļi bija lieli tāpēc izdevīgāk nemaksāt, nekā maksāt- blēiņas) normālās valstīs ne mazāki nodokļi, bet neviens no tiem pašiem pūstošiem kapitālistiem nekad nevarētu neaizdomāties, ka var arī nemaksāt – Kāpēc piem. Zviedrijā dzīves līmenis ir augsts, jo tur visi maksā nodokļus – pat arī lai uzturētu karalisko ģimeni – (pie mums jau sen tādi būtu izskausti) vispār, ja paskatās uz valstīm kur vēl joprojām eksistē monarhija tur ir viss kārtībā. Revolūcija jau ir vardarbība un neko labu tas nenes. Tāpēc dārgie Tautieši sākat ar sevi savu māju, dzīvokli – sētu u.t.t. Protams jāpiebilst, ka pagale nedeg viena un sava daļa Valstsvīru tur arī ir pie vainas, lai ko tie teiktu- nepietiek ar to ka iedod uzdevumu ir vajadzīga arī kontrole. Komunistu līderis ļeņins ir parakstījis de Jure Latvijas Valsts eksistenci 1919 gadā, bet vēlāk nākamais Papa staļins pēc 20 gadiem visu sačakarēja- tā arī pie mums – izcīnījām brīvību, bet vēlāk to pakāsām un ne jau kaujā, bet mūsdienu vispopulārākajā veidā – pārdevām savu Valsti!
Dievs Svētī Latviju! N.G.
Comment by Normunds Gržibovskis | Novembris 25, 2009
Vispirms – pateicos par šo lapu ! Esmu visu pēcpusdienu to lasījis un ari iegrimis pārdomās.
***
Ir tāds mērfisms – cīņa par tiesībām beidzas ar brīdi, kad izņēmuma kārtā saņem kādu priekšrocību !
***
it kā ironiska piezīme, bet dod atbildi par to, kāpēc daudzi ir nodevuši tos ideālus, par kuriem ir dzīves atdevuši Astra, Ziemelis un virkne citu.
Te komentāros izskanēja, ka mediji ir nodarījuši milzīgu ļaunumu latvietībai. Faktiski žurnālisti ( tāpat kā t.s. politiķi ) ir viena no pērkamākajām sabiedŗības daļām. Un tikai tāpēc, ka šo pien;akumu pildīšanai nav nepieciešama dziļa un pamatīga izglītība un par savu rīcību ne ar ko nav jāatbild.
***
Tieši mēdijiem ir izdevies sašķelt Latvijas sabiedrību, pretstatīt cilvekus pēc dažādām pazīmēm. Noteikti šajā garīgajā kangarismā līderis vienmēr ir bijusi Diena, kura it kā oficiozā, taču inteliģentā valodā ir spējusi iepotēt sava drukātā vārda patiesumu, faktiski iepotējot lielai sabiedrības daļai kosmopolītisma un nācijas noliegšanas idejas, degradējot nācijas pašlepnumu un spēju apzināties savu varēšanu.
No šodienas pozīcijām, latviešiem diemžēl var prognozēt skumju nākotni. Milzīgie globalizācijas procesi ir aptvēruši masveidā visas sabiedriskās norises. Būt par latvieti ir nemoderni. Lai kā mēs varam kritizēt Krieviju, bet Kremlis ir nopietni ķēries pie krieviskuma sakņu stiprināšanas. Viņi ir sapratuši, ka tajā ir NĀCIJAS SPĒKS ! Eiropa to konsekventi noliedz. Eiropai ir vajadzīga pakļāvīga sistēmas skrūvīte bez nacionālas identitātes, kura spēj tik vien kā kaut ko murmulē par nevienam nezināmām Eiropiskām vērtībām. Eiropai sen nav garīgu vērtību, arī virzības un attīstības mērķu.
Tās ir zudušas arī lielai Latvijas sabiedrības daļai. Nelielas patriotiski noskaņotu cilvēku grupas spēj tikai dusmīgi pukoties, bet nespēj neko izdaŗit, jo izglītotā, nu jau pasauli redzējusī, latviešu daļa par to vīzdegunīgi vīpsnā, inteliģence, būdama korumpēta un ar valdošo varas eliti cieši saistīta, nespēj runāt par nāciju.
Faktiski latviešiem pēdējais kopīgais mērķis bija – Neatkarība. Tas ir skaists laiks, kad latvieši apzinājās sevi kā nāciju, kad cilvēki mīlēja cits citu, un kad nācija skaitliski auga. Jā tieši tā – auga, jo arvien vairāk neizlēmīgi vai pat ideoloģiski savādāk audzinātu cilvēku iekļāvās NĀCIJĀ.
Kā izrādījās – rietumu krasta (emigrācijas) latviešu lielai daļai šāds iznākums arī nebija vajadzīgs. Merkantīli daudz izdevīgāks bija neatkarības atgūšanas PROCESS, un nevis rezultāts, jo pazuda šī procesa finansējums, kas arī bija viens lielvaru spēles elementiem.
Vietējie viedie sen saprata, ka dzīve ir viena un tā pati – ļoti īsa, tāpēc jākampj, ko vien var, ātri uzsitot gaisā.
Līdz šim brīdim neesmu sapratis, kā noziedzīgā Eiropas Savienības politiskā ideoloģīja spēja ienest šo sērgu – pārliecināt vietējos bezgribas un bezprogrammas gadījuma cilvēkus varas augstākajos ešalonos, ka viss vai nu jāpārdod ( caur prihvatizāciju ) vai vienkārši jāiznīdē ( kā tas ir noticies ar Latvijas nacionālo rūpniecību un lauksaimniecību ). lai gan ir saprotams – ka tas viss ir īstenots par tiem pašiem jūdasa grašiem.
Es vēl meklēju savu ceļu, bet mana cerība ir Latvijas tautsaimnieki, kuri ir spējuši šajos 20 gados izveidot savu biznesu, neizmantojot valsts resursus vai tos spējot saglabāt un neļaujot izpostīt. Viņi spēj nodrošināt savus ļaudis ar darbu, algām un sociāli pasargāt. Iespējams, tur var meklēt kādu sākumu jaunam ceļam. Nācijai nav garīgā līdera. Diemžēl. Atkal, atgriežoties pie patriotiem, būtu jāsaprot, ka ar dusmīgu pukošanos mūsu rindas nepalielināsies.
Un noteikti es bīstos no jaunās šķiras – birokrātijas buržuāzijas, kura ir sagrābusi politisko varu, vērtības un materiālos resursus, kuriem kalpo gan lielākā mēdiju daļa, gan netīrā biznesa daļa, kura ir vairojusi savu bagātību, izlaupot Latvijas valsti.
Comment by Grāls | Decembris 18, 2009
Grals, super labi pateikts. Diemzel ta tas ir un par to es jau vairakus gadus atpakal esmu rakstijis un atklati runajis. Starp citu vel 1993ja gada, parrunajot shos Rietumeiropas jautajumus ar Grinblatu un Straumi es vinus bridinaju uz ko tas viss ies, ja Latvijai nebus izstradats konsekventi savs celsh. Bet attieciba uz to, ka “vareja parliecinat”…hmm, shos tipus, kas raujas toreiz pie varas un teikshanas, nemaz nevajadzeja “parliecinat”, jo parliecinat (vai neparliecinat) var tikai tadus, kas ir domatspejigi, bet mankurtiem ir tikai viens alks, un tas ir $$ un varaskare. Ta ka, pashi vini, ar atplestam rokam, skreja pretim visvisadiem tur “Von Der…” eirokomisariem, ka VVF pie Busha uz lidmashinu. Es zinu tikai vienu, tadus cilvekus, ka Astra un Ziemelis, ka ari viniem lidzigus, neviens no shiem “super duper politiski korektiem liberaliem” uz sho noziedzigo pret savu tautu politisko kursu “parliecinat” nebut varejushi. Bet Latvijas tautsaimnieki un Latvijas lauki, tik tiesham, ta ir musu ceriba….
Comment by Konstantins Pupurs | Decembris 20, 2009
NOMIRA ANDRIS BERGMANIS!
11.junija 1988.gada vins vadija Folkfestivalu Cesis, pie drupam. Ieradziji mani (es staveju pie skatuves) un uzaicinaja uzstaties, ka grupas Helsinki-86 parstavjim. Es toreiz, no tas skatuves, citu starpa pazinoju, ka 14.06.88. mes t.i. musu grupa, pacelsim karogu. 1993.gada, kad es atgriezos, vinsh nema no manis interviju… Talantigs un briniskigs dzejnieks, labs cilveks, parliecinats latvieshu patriots…Lai vinam butu vieglas smiltis!!
Comment by Konstantins Pupurs | Decembris 21, 2009
Gluži manas domas. Mūs var glābt tikai ja spēsim atjaunot savas tautas garīgās pamatvērtības, ja tiks uzsāktas brīvas publiskas debates, kuru rezultātā atradīsim kopējas idejas, kopīgus mērķus un tad liela daļa sabiedrības nostāsies vienota zem sava karoga.
Posts ir izdarīts milzīgs, vai mēs spēsim atkal piecelties?
Ar ko vajadzētu Jūsu prāt sākt, ko darīt?
Comment by JR ____ Grālam | Decembris 26, 2009
tas ir tik gruti, ka domajams – pilnigi neiespejami !
vispirms jau tautas sakjeltibas delj ! Es domaju, ka daudzi mani pazist, bet ar savu vardu paust viedokli nevaru, jo dominejosha velme apspriest nevis problemu, bet runataju, ir nomacosha.
Sarmites Elertes murgi par jaunu Atmodu ari bez jebkada pamata, jo, ka jau mineju, mums latvieshiem vairs nav kopigu garigu merkju un pat vertibu. Shi globalizeti kosmopolitiski beznaciju un bezdzimumu ideolgjija, ko tik ilgus gadus Latvijai ir potejusi Diena un ar to saistitie mediji, ir devushi savu rezultatu.
Faktiski ir polarizeti viedoklji – ja tev nepatik shada nostaja, uzreiz esi maskavas agjents, ja sac slavet krievisku kartibu – esi rietumu specdienestu roklaizha. Nav mugurkaula, lai atrastu un nostavetu pa vidu, izmantojot sho vienreizejo izdevibu.
Tauta ir jaskolo, tai ir jadod zinashanas par notiekosho. Daudzi jau nemaz nezin, ka vinji tikai skjietami atrodas varas olimpa, bet faktiski ir aklas marionetes citu rokas.
Comment by Grāls | Decembris 28, 2009
Jā, tā tas ir, bet nu nepacelsim taču jau rokas, lai padodos un visam atmestu ar roku!
Pie tam, latvieši bieži ir saņēmušiem cīņai tieši bezcerīgās situācijās.
Uzraksti epastu, ir par ko parunāt: rozkalns.janis@gmail.com
Comment by JR ____ Grālam | Decembris 29, 2009
KONSTANTĪNAM PUPURAM
Par Andri Bergmani
Kādus četrus gadus atpakaļ, Rīgā es viņu satiku vienā izstādē. Viņš izskatījās ļoti švaks. pabaroju kafejnīcā, un teicu – ja tev nav kur palikt…brauc pie manis. Viņš tajā pašā vakarā atbrauca. Ierādīju viņam istabu. Nodzīvoja pie manis viņš kādus divus gadus. Mani vecāki aizbrauca dzīvot pie brāļa un atbrīvojās īpašums Raiskumā , uz kuru es pārvācos. Un Bergmanis pieņēma atgriesties atpakaļ Rīgā no Straupes. Kaut viņš vēl manā dzīvoklī kādu laiku vēl padzīvoja.
Jā , Andris bija labs žurnālists. Atceros, viņš mani intervēja Atmodas avīzei. Folkfestivālos darbojāmies kopā.
Bet ….Andrim bija dažas problēmas , ar kurām viņš diemžēl necīnījās. Es viņam pravietoju , Andri, Tu savu dzīvi beigsi naktī , nosalis uz ielas. Viņš tā pārliecinoši pasmīnēja. …Andris bija arī hipijs. Pārliecināts hipijs. Gadi hipijam vairs nebija tīri fiziski pa spēkam noejami , kā jaunības dienās…
Jā , es biju bērēs. iepriekšējā dienā arvēru datora Andra nodaļu, jo nekad nevēru vaļā , jo domāju , ka kaut kad Andris izlādēs pats…..Pie manis viņš rakstīja katru dienu….stāsti, intervijas ar Straupes Rudzīti, Diogens un ļoti laba dzeja. Kaut kā neticās , ka tā ir Andra, jo man pēdējā laikā , ko redzēju , ko viņš uzskribilēja ne pārāk patika. Pārāk pavirši. Iespējams tā ir Amandas Aizpurietes dzeja , jo Amanda bija biežs viesis pie manis , kad Andris dzīvoja Straupē. Bēru dienā apsolīju Amandai atdot Bergmaņa failu.
Viena Bergmaņa dzejas grāmata saucās – Uzdāvini man baltu sniegu. No krematorijas , kad gājām ārā ….sniga . balts , balts sniegs….
Comment by Aivars Lapšāns | Janvāris 1, 2010
Konstantīnam .
Mans jaunais e pasts -
aivars.lapsans@gmail.com
Comment by Aivars Lapšāns | Janvāris 1, 2010
“…nodzivoja pie manis vins kadus divus gadus.” – Aivar, Dievs Tev atlidzinas par Tavu labestibu pret cilvekiem! Zini, Tava personiba iedvesh mani ceribu, ka tomer Latvija reiz bus tada, kadu mes velamies vinu redzet. Ja dzimtene ir tadi cilveki, ka Tu, tad viss ir kartiba, pat neskatoties uz tam visam nejedzibam ko sastradaja tie, kas ir Satana vara.
Ar cienu,
KP
Comment by Konstantins Pupurs | Janvāris 3, 2010
Konstantin, Aivar ! – redziet, cik dazhadas ir Latvijas ! Ir Ziemelja Latvija, kur cilveki toleranti runa par svarigam un cilveciskam lietam, ir Grantinja Latvija – kur ir akls naids, murgi un necienja ne pret vienu..
Noteikti ir ari vel citas Latvijas.
Kad latvieshi kljus vienoti ? tas ir tas grutais jautajums, ko uzdevu sava komentara un uz kuru man ir bedigas atbildes…
Comment by Grāls | Janvāris 4, 2010
KONSTANTĪNAM, GRĀLAM
Šo dziesmu es dziedu visās auditorijās. Atstāju tekstu lapas. Šī dziesma jau ir daudzos koros repertuārā. Straupes pilsētas 8oo gades atklāšanā es šo dziesmu dziedāju kā triumfa dziesmu.
Palasiet.
SVĒTĪ, KUNGS
D A Hm
1. SVĒTĪ, KUNGS, ŠO MŪSU ZEMI,
G A
SVĒTĪ, KUNGS, LAI BRĪVA ZIEDĒT VAR.
D A Hm
SVĒTĪ, KUNGS, LAI AUGĻUS BRIEDINĀTU,
G A D
SVĒTĪ, KUNGS, JA PLŪKT TOS ALKSTAM MĒS.
Hm A G F#m
ĻAUJ MUMS SAVU ZEMI REDZĒT BRĪVU – U
Em D A
UN SVĒTELIM TUR VIETU DOD.
D A Hm
SVĒTĪ, KUNGS, JO TAVI BĒRNI ESAM
Em A D
UZ APSOLĪTĀS ZEMES ŠĪS.
D A Hm
2. SVĒTĪ, KUNGS, ŠO SAVU TAUTU,
G A
SVĒTĪ, KUNGS, LAI BĒRNU ČALAS DZIRKST
D A Hm
SVĒTĪ, KUNGS, KAD SIRDĪ MĪLA ROSĀS,
G A D
SVĒTĪ, KUNGS, KAD DEBESIS MŪS SAUC.
Hm A G F#m
ĻAUJ MUMS SAVUS BĒRNUS BRĪVUS REDZĒT
Em D A
UN MĀTĒM SIRDIS NEATŅEM.
D A Hm
SVĒTĪ, KUNGS, JO TAVI BĒRNI ESAM
Em A D
UZ APSOLĪTĀS ZEMES ŠĪS.
D A Hm
3. SVĒTĪ, KUNGS, KAD LŪGSNĀS LŪPAS RAISĀS,
G A
SVĒTĪ, KUNGS, LAI DOMAS, DARBI DZIED.
D A Hm
SVĒTĪ, KUNGS, LAI DVĒS’ĻU VELVĒS IZSKAN –
G A D
LŪK ZEME, TAUTA UN TĀS DIEVS.
Hm A G F#m
MŪSU TĒVS, KAS DEBESĪS TU VALDI
Em D A
UN SVĒTĪTS AR LAI TOP TAVS VĀRDS.
D A Hm
JEL PATVĒRUMĀ SAVĀ STIPRĀ
Em A D
ŅEM ZEMI, TAUTU ŠO, AK KUNGS!
Hm A G F#m
MŪSU TĒVS, KAS DEBESĪS TU VALDI
Em D A
UN SVĒTĪTS AR LAI TOP TAVS VĀRDS.
D A Hm
SVĒTĪ, KUNGS, JO TAVI BĒRNI ESAM
Em A D
UZ APSOLĪTĀS ZEMES ŠĪS.
Comment by Aivars Lapšāns | Janvāris 6, 2010
GRĀLAM
Visos laikos, cīņas 90% efektīvs iznākums ir tad , kad tiek nodrošināta informācija. Jau gadiem draugiem sludinu vienu – vajag veidot i avīzi. Tagad nav vajadzīga pagrīde, vienkārši jāsamet sākumposmā nauda , lai varētu izveidot konkurētspējīgu portālu ar pareizi domājošu informāciju. Jāsāk ar mazumiņu. Ja nebūs sava info bloka, mediji mūs pataisīs par valsts noziedzniekiem.
Varbūt kāds varētu nopirkt vai pārdot man nevajadzīgu īpašumu Murjāņos, es kādu tūkstoti uzreiz ieguldītu lapas izveidošanā. Kāds vabūt ir gatavs nedaudz ziedot utt…
Bij avīze ,,Atmoda,, , tagad vajadzīga tāda atkal. Vajag sākt ar i avīzi.
Ko sakat par manu priekšlikumu? Rakstiet uz manu e pastu, ja ir kādas idejas.
Comment by Aivars Lapšāns | Janvāris 6, 2010
Par Nacionālās apvienības dibināšanas kongresu tika ziņots gandrīz visiem masu informācijas līdzekļiem, taču neieradās neviens žurnālists nedz TV kameras. Klusums ! Kāpēc ?
Par visu lasīt -www.na-apvieniba.lv
Comment by AIVARS ANDERSONS | Janvāris 9, 2010
Aivars Andersons!
Vai Tu neesi tas , kas arī Cēsīs ir bijis neatkarības kustības laikā?
Pastāsti kādi cilvēki dibināja šo NA kongresu. Vai bij daudz ļaužu?
Comment by Aivars Lapšāns | Janvāris 9, 2010
NA kongresā pulcējās ļaudis ,kas vēlējās, lai tiktu īstenota Tautas Frontes 4.kongresa rezolūcija par nepārprotamu 18.novembrī dibinātās valsts atjaunošanu, un nevis jaunas valsts veidošanu kopā ar okupantiem un kolonistiem.Tā bija Latvijas politiski aktīvāko pilsoņu vairākuma vēlme un tiesības.šobrīd tiek veidota jauna valsts,kurai pamatā,attiecībā pret 18.novembrī dibināto valsti,ir likts starptautisks noziegums, tas ir- Latvijas kolonizācija kā genocīds, kuram nav noilguma, un Abrenes teritorijas nolaupīšana, kuram arī nav noilguma.Kamēr netiks īstenotas mūsu neapšaubāmās tiesības,tauta būs sašķelta.
Comment by AIVARS ANDERSONS | Janvāris 11, 2010
Par Jura Ziemeļa fenomenālo pravietiskumu, kur viņš saka, ja varu pārņems tie paši, tad radīsies jauna tautu pazemojoša polittehnoloģija.
Vakar mani sāpīgi skāra kādas bērnu mātes stāsts Panorāmā. Kur viņa stāsta , ka zaudējusi darbu. Bērnu pabalsts viņai ir 8 ls. Dzīvo Rīgā. To pašu pabalstu viņai noņem banka.
sakiet , ka tas nav visciniskākais genocīds pret tautu? Var rādīt vissatraucošākos faktus , bet nevienam nav ne silts ne auksts. Banku kriminālās darbības neviens netaisās apturēt neviens.
Comment by Aivars Lapšāns | Janvāris 29, 2010
Vai varas iestādes Latvijā pamanījušas, ka klaji tiek demonstrēta necieņa pret Latvijas valsti, pret valsts simboliku, pret valsts valodu ?!
Pa Rīgas ielām tiek demonstrēta citas valsts simbolika un to dara bijušās okupācijas varas piekritēji. Ja šiem cilvēkiem tā patīk Krievijas simbolika, valoda utt., tad visas durvis ir atvērtas un nav šeit jāuzkavējas. Latvijas un Krievijas valdības var un vajag palīdzēt atgriezties etniskajā dzimtenē tiem, kam ir nostaļģija pēc tās.
Latvijas varas iestādēm beidzot jāaizstāv savas tautas intereses. Patriotiem, kam nav vienalga attieksme pret mūsu valsti, ir jānorāda uz pieļautām juridiskām kļūdām, ja tādas ir, nevis publiski draudēt ar sodiem. Draudus un sodus jāsaņem tiem, kas demonstrē savu nelojālo attieksmi pret LATVIJU un dara to, staigājot pa mūsu Zemi.
Comment by Anta Bergmane | Februāris 8, 2010